En aquesta pràctica aprendràs a fer decisions en un programa.
Per on comencem? Imaginem que volem millorar el joc de la pràctica anterior, de forma que tenim dos tipus d’objectes a perseguir. Si xoquem amb la pedra roja ens donen 10 punts i si xoquem amb la pedra blava ens donen 2 punts. Com implementar aquest funcionament?
Les estructures de control condicional permeten prendre decisions i executar un bloc d’instruccions en funció del compliment o no de la condició.
Accedeix a aquesta pàgina i interacciona amb els diagarames de la sentència IF i la sentència IF…ELSE. Reflexiona:
- Quina diferència hi ha entre IF i IF..ELSE?
Per on seguim? Obri un nou projecte i realitza les següents activitats per tal d’entre les estructures de control condicional.

Activitat 1: PREPARACIÓ DE L’ENTORN
Modifica el fons de forma que hi haja un rectangle de color.
Per a fer-lo, necessites seleccionar el fons, en la barra de Stage (racó inferior dret) i després editar-lo en la pestanya Backdrops (racó superior esquerre)

Utilitzant les eines de dibuix, has de fer un rectangle.

Activitat 2: ANÀLISI DE CODI. IF
Observa el codi de l’esquerra associat al personatge.
- Què passarà quan s’inicia el joc?
- Quina tecla controla al personatge?
- Què passa si es presiona 3 vegades la tecla?
- Tocarà el personatge la vora superior de l’escenari? Per què?
- Quan toca el color morat, què li passa al personatge?
Activitat 3: IMPLEMENTACIÓ DE CODI
Implementa el codi i comprova si les teues hipòtesi s’han complit.

Activitat 4: ANÀLISI DE CODI. IF … ELSE
Observa la modificació que s’ha fet al codi anterior.
- Quan es cau el personatge?
- Quan avança cap a la dreta?
Activitat 5: IMPLEMENTACIÓ DE CODI
Implementa el codi i comprova si les teues hipòtesi s’han complit.
Per a agarrar el color concret, utilitza la pipeta del diàleg auxiliar. Fas clic en la pipeta i després damunt de la imatge ( en l’escenari) on està el color que vols agarrar.
I ara què? Hem de fer un joc de gota cantarina. L’objectiu del joc consistirà en que el personatge (la gota) s’anirà menejant de forma aleatòria per la pantalla i reproduirà uns sons o uns altres en funció del color que toque.

Primer pas consisteix en pintar l’escenari i incloure al personatge.

El personatge ha d’estar canviant de posició de forma aleatòria.
En la imatge tens totes les instruccions que cal implementar.
- Per què necessitem el bucle?
- Quina és la condició de parada?

Incorpora un bloc com aquest per a cada tipus de color ( el color de fons, blanc, no ha de tindre so)
- On has d’incloure el bloc, dins o fora del bucle? Per què?