Scratch. Moviment

En aquesta pràctica aprendràs les opcions bàsiques de moviment que ofereix Scratch.

Com comencem? En la programació de qualsevol joc és molt important conéixer com funciona l’escenari i els personatges. Això només és possible si es comprenen els conceptes matemàtics associats.

En qualsevol joc 2D l’escenari és un planol cartesià.

Ací es pot l’escenari de Scratch. L’alçada completa de la pantalla és 360 punts, mentres que l’amplària és 480 punts.

En el moment que es fica un personatge a l’escenari, és necessari ficar les coordenades del planol per a situar-lo.

Fixa’t en la imatge. En cada cas el gat s’ha posicionat en un lloc diferent del planol i per tant té unes coordenades diferents.

Moltes vegades necessitarem accedir a aquesta informació durant la programació del joc.

Fes li una ullada a aquest vídeo on es repassen aquest conceptes de matemàtiques.

Com seguim? Visualitza aquest vídeo i realitza la tasca plantejada (moure al gat d’esquerra a dreta, amb les fletxes del teclat).

Millora la pràctica amb les següents indicacions. Ací tens un vídeo de com quedaria el comportament del gat.

  1. Fica un fons de l’escenari.
  2. A l’inici del joc, fica al gat al racó inferior esquerre.
  3. Inclou la instrucció que permeta canviar de disfresa, de forma que done sensació de moviment en les dues direccions.
  4. Intenta aconseguir que el gat salte i torne al lloc quan es prem la tecla de l’espai. Fixa’t que has de tindre en compte la posició del gat (posicioY i posicioX), canviar només la posició vertical i després tornar a la posició inicial (desfent el canvi en la posició vertical). A continuació tens totes les ordres que necessites.

I ara què? Has de baixar el teu joc, reanomenar-lo com movimentBasic_elteuNom.sb3 i pujar-lo a la tasca de l’aula virtual.

"edutictac.es